måndag 2 december 2013

En halv dag har passerat...

En halv dag har gått och knappt något gjort. Ätit frukost, kollat på nyhetsmorgon, lekt med bebis och startat datorn. Så mycket mer har det inte blivit gjort. Och det får vara ok för i dag. Huvudvärken är här och hälsar på med tjocka bihålor och rinnig näsa som ett extra gästspel. Ingen höjdare direkt men det känns som att var och varannan är förkyld nu så jag antar att det bara är att hänga på tåget och snörvla i kapp med resten av Sveriges avlånga land. 


Men vi försöker peppa måndag och starten av en ny vecka med lite julmusik(julradio.se) och en stoooor längtan efter lussekatter med russin inbakade i degen. Mums, vad gott. Tacka vet jag december, månaden när man frossar i saffran. Bra för själen, dock desto mindre bra för vikten men med en extra promenad om dagen kanske det uppstår lite mer balans.

Kan alltid hoppas men vikten är inte det viktigaste i mitt liv just nu. Det är själen. Jag vill bli hel igen. Känna mig stark. Och det är vad jag satsar på nu.

 Att helas.
Att bli stark.
Att hitta mig själv.

Allt annat får stå åt sidan, 
tills jag mår lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar