måndag 4 november 2013

En variant av havets lugn.

Om ni varit hem till oss vet ni att vi bor trångt. Det finns inte ledig yta på många ställen och inte direkt plats för nya möbler. Men jag kan inte låta bli att drömma om en gungstol. Så gott att sitta i och mysa med min lilla gofis eller läsa en bok samtidigt som man långsamt gungar fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Det är samma känsla inombords som jag får när jag befinner mig vid havet(minus doften av tång och salt). Det är någon form av lugn som infinner sig i maggropen och sprider sig till varenda hörn av min kropp. Ett sådant lugn som jag behöver de dagar det stormar inombords och jag har fullt sjå att hålla min själ i schack. På sistone har de stormande dagarna eskalerat i rasande fart och jag vet inte om det beror på hösten eller vad det kan vara som orsakar dessa stormiga stunder. Men på något sätt så lyckas jag stilla min oro och klara av dagarna...erfarenhet eller tur, ja säg det den som vet. 

 Värmdö/IKEA

I vilket fall som helst så önskar jag mig en gungstol. Att gunga i och känna lugnet sprida sig inombords. Så den dagen vi flyttar till större, då lovar jag mig själv att den kommer att finnas i min vrå. Min alldeles egna vrå som ger tillfälle att bara vara, finna lugn och tid att andas. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar