torsdag 28 november 2013

Att välja förskola.

Morgonen startade med ett besök på en förskola här i kommunen. Vi har två veckor nu som vi besöker lite olika förskolor i kommunen och känner oss för vad vi gillar mest och där magkänslan känns bra. Jag vet vilka favoriter jag har så långt och det ska bli spännande att sammanställa med sambon och se om vi är överens eller inte. Tror dessvärre att det kommer att bli lite debatt innan vi kommer överens då vi har lite skilda åsikter om vissa saker. Men i slutändan är jag övertygad om att vi enas och kommer fram till det bästa för vår son, det är trots allt det enda som betyder något i slutändan, att han mår bra och trivs. August kommer att vara 16-17 månader när det är dags för inskolning och det känns helt okej. Helst skulle jag se att sambon var hemma ett tag med honom men som egen företagare är det svårt att ta ledigt på heltid, pengarna måste trots allt komma in, så det får bli lite som det blir helt enkelt.

Men nog är det svårt. Att lämna bort det käraste man har i händerna på människor som man inte känner särskilt väl. Det enda man kan gå på är egentligen magkänslan, vilket i sig inte är fel för den brukar alltid ha rätt men ändå. Ett stort beslut som gäller för en tid framöver och då vill man såklart att det ska bli rätt så att man lämnar ett förväntansfullt och glatt barn på morgonen som har myror i kroppen av att få leka med sina vänner och som när man hämtar hem det är på sprudlande humör, ivrig att berätta om dagens händelser.
Ja, ett stort beslut men jag ger de sista två förskolorna en chans att imponera och sedan ska vi utvärdera vad som är viktigast för oss.

 ...sömntutan...

I övrigt sitter jag faktiskt på kontoret. Lånar Malins dator nu när August ligger och sover i vagnen, passar på när man inte har hjälp att knappa på tangenterna.
Dagens inbokade aktivitet är avklarad och nu vet vi inte vad vi ska hitta på. En promenad efter lunch i blåsten och sedan hem och fixa lite, hade tänkt bege mig till skogen för att plocka lite mossa men måste ha hjälp av sambon då så det får bli en helgaktivitet. Finns inte en chans att jag beger mig ut o skogen och famlar när kvällen är här. Mörkrädd som jag är så skulle det krävas en bygglampa till sällskap och en kamphund för att jag skulle överhuvudtaget överväga det. 

Nej, mossa = helgaktivitet.
Torsdag = en dag för att ladda inför helgens aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar