torsdag 3 oktober 2013

Trötta själar.

Jag sitter här på sängen, så där härligt trött som man blir efter en dag i badhus. Känslan i kroppen är skön, gossen sover, totalt utslagen med nappen på sniskan då den halvt trillat ur munnen. Det tar på krafterna att plaska i vattnet. Men oj, så roligt det är!

Snart vankas det middag och sen lite tv tid. Sambon är ute till skogs och vi ska ta det lugna gatan här, jag och August. För på förmiddagen träffade vi doktorn och vår söta BVC sköterska Kia. Undersökning, väga, mäta och slutligen det tråkiga med det hela. Stick i låren. I dag gick det dock väldigt snabbt,  läkaren och Kia samkörde så att de stack samtidigt. Snabbt som ögat var de klart. Reaktionen kom efter en stund hos August så förmodligen var det inte sticket han reagerade på utan att det sved efteråt. Men det var snabbt glömt och charmören plockade fram sitt stora leende igen. Och tur är väl det, att minnet i bland är kort, för det kommer ju garanterat ske fler gånger.

 
Nu ska jag dock masa mig ned och inta plats vid spisen så att vi får någon middag i dag. 
Återkommer så snart jag kan!
Kram på Er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar