torsdag 24 oktober 2013

En snart passerad torsdag.

Kvällen är här. En torsdag har snart nått sitt slut och vi har återigen fredag och annalkande helg. Vart tar dagarna vägen? I dag har vi såklart varit på babysim och det är alltid lika härligt. Vattnet är uppvärmt till en sisådär 34 grader och det är en fröjd att kliva ner med en sprattelgubbe i famnen som vet att nu vankas det "Skrutten lutten" och vattenlek. Ögonen lyser av glädje och det är ett stort leende som nyfiket spanar in sina badpolare.
Och som alltid går de där trettio minuterna alldeles för fort(dock hinner man både som liten och vuxen bli härligt mossig i huvudet ändå) och det är dags att lämna plats för nästkommande grupp förväntansfulla barn att ta plats i bassängen.

Innan badet träffade jag mina fina flickor Malin och Johanna för lite pannkakor på arenan. Dock kan jag säga att det är inte mycket mat man får i sig som mamma. och när man väl får i sig maten har den en tendens att inte vara lika lockande igen när det torkat ihop och blivit kall. Men jag antar att det är ett effektivt sätt att gå ner i vikt. Precis som jag behöver. 

Ja, och sen blev det kväll och nu så kollar vi hockey och under pauserna lyssnar jag på bra musik. Det kan man aldrig få för lite av då det verkligen gör gott i själen.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar