tisdag 26 mars 2013

Tröttheten har mig i sitt onda grepp.

Tröttheten har slagit sina klor i mig. Jag skulle lätt kunna somna sittandes i nuläget. Sen om chefen skulle uppskatta det tror jag inte. Men jag är här och jag jobbar. Det börjar kännas att jag är i slutet av graviditeten och har fått order av min kära vän att det nu ska vilas. Okej att tvätta undan det sista och packa väskan men sen får det vara nog. Gissar att det kommer att bli svårt men jag kan inte enbart tänka på mig själv har jag börja förstå. Måste sköta den lille i magen också Sedan ska jag orka med en förlossning också. Det sägs att det ska vara som att springa ett maraton eller nåt liknande och bara den tanken skrämmer mig lite. Ett maraton. Det har liksom aldrig funnits med i mina tankebanor tidigare. Jobbigt värre.

I går målade jag klart lillsängen och det känns bra. Den har numera färgen "Karlsson vit" och är så fin så. Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir när det är bäddat och klart. Något som jag inte riktigt vågar mig på ännu, har hört så mycket om att det ska betyda otur. Fröken nojjig är i farten igen, hon som är så rädd för att något ska gå snett. Var ni det också när ni väntade era små eller körde ni bara på som vanligt och lade alla tokiga tankar åt sidan? Kan ana att tröttheten har en del med detta att göra också, fantasin skenar i väg och man vet inte riktigt vad som är sant och inte. Drömmarna om nätterna känns så galet verkliga när man vaknar och det tar några minuter innan man insett sanningen. Ska ta ett snack med min käresta också få se vad han säger. Han brukar inte tro på skrönor på samma sätt som moi.

efter tvätt, före målning

I övrigt händer det inte så mycket. Vankas viktig hockeymatch i kväll. Förmodligen kommer jag sitta och gnaga på mina knogar för att jag är så nervös precis som jag gjorde i Västerås. Där slutade matchen som önskat men hur kvällens sextio lååååånga minuter kommer att kännas det återstår att se. Nerver finns det gott om i alla fall. Hela kontoret går som på nålar och vågar knappt nämna kvällens hockeypuckstävling. Kvalserien vänder i dag vilket betyder att vi möter Västerås på hemmaplan. Fem matcher kvar. Alldeles för många är min åsikt. 

Nu ska jag dock hoppa in i bilen och göra lite ärenden samt mata Lisa med lite glass. Stackarn ligger hemma och är sjukling. Inget passar väl så bra då som lite glass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar