måndag 25 mars 2013

Sammanfattning av helgen. I korthet.

Men se där ja.
Då var det ny vecka igen och det betyder att en hel helg har sprungit förbi. En helg full med aktivitet från morgon till kväll vilket min stackars gravida kropp inte gillar i dag. Det kommer liksom lite på efterkälken. Den där molande tröttheten som liksom hänger över mig och ger mig en känsla av att ha feber som spökar. Foglossningarna som ilar i kroppen och gör att jag tänker mig för innan jag utför några som helst rörelser som kan tänkas smärta. 

Men det får vara värt lite smärta efter en trevlig helg. Lördagen packade vi in oss i bilen och körde mot Västerås för lite mer IKEA shopping och såklart hockey. Ni tror väl inte att jag får med mig sambon på shopping utan att det finns en fin baktanke. Det händer såklart men det är inte ofta. Men nu när kvalserien rullar så är det perfekt att passa på, så nu kan vi bocka av lite mer saker i från listan. Ojoj, så skönt det känns. Och i morgon ska jag slänga in ordern på de saker som ska beställas över nätet. Så vi vandrade en rätt så snabb vända inne hos Kamprad innan vi åkte mot ishallen och intog den blå-vita läktaren. En nervpirrande match som slutade med en fantastiskt skön seger. Hemma runt tio snåret och det var såååå skönt att omgående svida om till "snygg" dressen och krypa ner på sängen med ett glas saft innan det var dags att knoppa in. Vilket jag gjorde ganska så snabbt.

Söndagen vaknade jag alldeles för tidigt och över en timme innan klockan skulle ringa vilket kändes enormt frustrerande men det blev mycket gjort. Och det är inte direkt något att klaga på. Så nu är det bara att fortsätta kämpa på med det som ska göras så kanske, kanske hinner vi bli klara tills den lille tittar ut. Vi siktar på det åtminstone. 

 
Göttigaste doftljuset från Voluspa...hittas HÄR!

Nu ska jag göra ett sista ryck här på kontoret innan det är hem och fylla tvättmaskinen samt plocka fram målarpenseln. Barnsängen är under bearbetning och det kommer att bli så bra när den är klar och vi kan bädda i ordning. Inte långt kvar nu. Tjihoooo!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar