onsdag 20 februari 2013

När det börjar närma sig ett lugnt hem.

Ett väldoftande och skinande rent hem gör otroligt gott för själen. Jag ligger på sängen och är otroligt nöjd med mitt dagsverke. Det känns otroligt gott och något som är än bättre är att min käresta som varit på resande fot i dag införskaffat ett paket golv. För sedan flytten hit har vi fått leva med ett mörkt mörkt brunt golv i hallen som drar ner och förminskar otroligt mycket. Och av de nya golvet har vi haft, det står så fint placerat mot väggen där nere. Det enda som hindrat oss från att lägga in det är just att det saknats snöpligt lite

Så till helgen ser jag framemot att vi lägger in nytt golv och får en hall i ordning. Inte som det ser ut just nu, totalt kaos och bara en hel massa verktyg fint placerade innanför dörren samt inskuffade under trappen. Hej bombnedslag. På söndag kommer det bilder som visar före och efter. Det kan jag garantera. Och det kommer inte att bli till det sämre. Som jag längtar.

Så med en lugn själ och en känsla av att snart närmar vi oss ett slut här hemma så ska jag och de små ulltussarna ta en sen kvällspromenad, för vi måste ju räkna in rådjuren nere på åkern, Tobias ska pinka in sitt revir så att han kan sova lugnt i natt och Grynet måste ut och skälla lite så att alla hemskheter flyr sin kos. 
Men när det är gjort, ja då kryper vi ner och sover gott i väntan på att hjärtat kommer hem och kryper ner jämte. Underbart att få hem honom igen för trots att han åkte så sent som i morse känns det som att han varit borta betydligt längre. Men oavsett hur länge han är borta så är han saknad och så varmt välkommen hem.


Så älskling- Kör försikigt hem, vi väntar på dig!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar