onsdag 20 februari 2013

När det är dags för sanering.

I dag har jag en hemmadag. Sambon är på äventyr i storstaden och då passar jag på att ta en vilodag. Sammandragningarna gör att jag mestadels ligger till sängs men försöker plocka och städa undan samtidigt som tvättmaskinen sköter sitt jobb. Och jag vet att det kommer kännas otroligt skönt i kväll när jag kan se tillbaka på dagens göromål och känna doften av ett rent hem.

bästa rengöringen/agnesamelia

Och inga undanflykter har jag då badrumsskåpet är fyllt med de bästa och mest väldoftande rengöringsprodukterna. Allt blir solklart roligare när man har dofter som sprider sig i hemmet och stannar där. Länge. 

Hundarna är inte lika roade av mina planer men en längre promenad snart så sover de nog gott några timmar under eftermiddagen. Hoppas jag.

Ses senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar