torsdag 6 december 2012

En smygkik på stuggu från insidan.

Helgen som passerade så galet snabbt spenderades den mesta av tiden i detta lilla hus som vi kommer att bo i under en tid framöver med start från jul. Jag har alltid tyckt att det varit lite spännande med flytt och denna gången är det ett steg närmre vår familjs drömboende. Och det är så fantastiskt att ta det där klivet. Det känns stort. Vuxet. Och trots att människor vissa dagar är lite väl negativa så vet jag att så länge vi har vårat mål framför oss så kommer vi att ta oss över alla farthinder på vägen. 
Tillsammans är vi starka.

Och så här vackert röd/orange är väggen i dagsläget där vi ska sova. 
Hujjedamej.
Inte riktigt min grej så här ska vi på med lite mer dämpad färg. 
Frågan är bara vilken nyans. Känner att jag kan bli tokig på detta då det finns så mycket, det är inte bara. Alla saker som Ni ser på bilderna är numera bortplockade och det som vi väntar på nu är målaren. Och jag som avskyr att vänta. Men detta ligger utom min makt så jag får vackert försöka hejda mig och ta det lite lugnt. Så under tiden har jag börjat packa ner lägenheten och insåg ganska så snabbt att jisses, vad saker vi har. Hur i hela fridens namn ska vi kunna få plats med detta? Det är saker överallt men något som är riktigt skönt är att jag även får en chans att rensa ut en hel del som bara ligger och inte har använts under hela tiden vi levt under detta taket. Tack och lov så kommer min kära mor hit nästa vecka för att packa saker som om vi aldrig gjort något tidigare. Och min kära mor är en hejjare på att packa då hon hjälpt både mig och syster flertalet gånger. Bra med rutin. Jag kan som bekant vara lite otålig och bara vilja hasta ner allt men jag vet att med lite planering blir allt så mycket bättre i slutändan. 



fynd i en av lådorna...humor...

en bråkdel av alla färger, hur ska man kunna välja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar