måndag 5 november 2012

Fredag, Lördag, Söndag och nu Måndag???!

Vad hände?
Jag skrev att vi skulle höras lite senare. Skäms på mig. Det där senare råkade visst bli sjuttiotvå timmar senare. Ajajaj. Tant Grön(mitt nya smeknamn) hängde inte med i svängarna. Men helgen har varit fantastiskt rolig. 

En fredag med middag i Ullvi och tv-häng. Underbart. Barnen roade sig med Talking Ginger(en app på telefonen som härmar det man säger) innan det blev dags för sängen och de skrattade så att de kiknade över denna knasigt söta katt. Underhållande och hemma tidigt för att hoppa i säng. En säng som var tom på sambons sida. Buhuuu, dock fick jag höra hans röst det sista jag gjorde innan jag somnade sött.

Lördagen började med en promenad och ett sms om fika på Siljan. Hämtade upp Martin på Käringberget och sedan ventilerades precis allt mellan himmel och jord. Varför regnar det just i dag? Får man träffa tomten i Rovaniemi? Hur känns det att ha barn? Vad ska vi äta i kväll? Ska man vara så manisk i sopsorteringen som vaktis i Gustafsson 3trappor? Osv. 
Så här höll vi på. Och det blev en väldigt lång stund på Siljan men ack så trevlig. Shoppingtur på Clas i sjön och sedan förberedelser inför kvällen. Jag valde maträtten och fick även äran att tillaga den, gott blev det och vi frossade i parmesan och grädde. Fint för formen och helt rätt en lördag kväll med brasan sprakande i spisen. Hundarna utslagna på golvet och mysfaktorn var hög. Och där satt vi. Tre ensamma själar i Leksand. Jordfelsbrytaren slog ut två gånger. Mitt hår började brinna. Och vi lyssnade på mängder med opera och musikal. Väldigt högt. Samtidigt som ögonen tårades av vackra toner blandat med skratt så att magen krampade. 

Ganska glad...trots att håret precis brunnit, hehe...

Ja, sedan åkte vi bil. Och träffade människor i mindre ålderskategori så vi kände oss en aningens gamla. Men vad gör det. Vi hade trevligt ändå. Hemma sent och stöp i säng efter att ha kört mina två vänner till sina respektive hem. Med vetskapen om att de var hemma i säkerhet kunde jag lugnt bege mig hem och krypa ner bredvid min sovande man som anlänt från tomtens land(han flög dit och lämnade årets önskelista inför jul). 

 Två av mina hjärtan är lite söndags slöa...

Sedan var det söndag. 
Promenad, frisk luft, kallt, mor och far, vänner och hockey.
Middag och tv4play. 
Sova.
Och nu är vi här. 
Måndag och ny vecka. 
Härligt härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar