söndag 14 oktober 2012

Vecka fyrtioetts sista dag.

En underbar lördag avverkades i rasande fart. 
Jag hängde ärligt talat inte riktigt med men det var skönt att vara ute i friska luften och göra lite med kroppen(så att man kunde hålla värmen för det var kyligt så det räckte och blev över). Lastade ris, kastade ris, målade de blivande klädhängarna, käkade lunch hos svärisarna, knatade med vovvarna och avslutade kvällen hemma hos goda vänner med hembakad pizza och läsk. En lördag som en lördag ska vara när man är en sådan tröttmössa som jag är för när Körslaget närmade sig slutet gäspade vi tjejer i kapp och då var det bara att inse att sängen hägrade. Så vi for hem och jag somnade ganska omgående, var bara tvungen att läsa ut Lars Keplers Eldvittnet för jag var på sluttampen och det var så spännande....nu vill jag bara ha mer, mer, mer!!!
Men nu måste jag hitta nya böcker att läsa...tips, snälla!!

Vaknade rätt så tidigt för att vara söndag i dag men har legat kvar och dragit mig. Så varmt och skönt under täcket att det var svårt att stoppa ner fossingarna på det kalla golvet och ta tag i dagen. Men ingen återvändo och nu är frukosten intagen och promenad väntar. Sedan är det dags att vinterbona balkongen, byta till vinterdäck på bilen och lite annat småfix. Så det här blev en riktig fixarhelg och det känns otroligt skönt att ha kommit en bit på vägen med saker som måste göras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar