torsdag 27 september 2012

Kvällen kom med påfyllda energidepåer...

Ja men kvällen kom. 
Sängen kallar då jag sitter här och kisar med ögon som känns som att de har ett kilo grus i sig. Enda rätta är att ta och tvätta rent ansiktet och borsta gaddarna innan jag sluter ögonen 
och antagligen somnar pronto.

Dagen har bjudit på arbete och härligt umgänge med min sköna böna Nettan. Vi har inte träffats på tre veckor så det var verkligen på tiden, vi behövde fylla på våra energidepåer och nu känner jag mig mycket gladare i sinnet. Det lättar så fort vi pratar med varandra och sedan älskar jag hennes små godingar Max och Hampus som är så underbara. Just nu är minstingen inne i en period där han härmar ett ord i varje mening man säger...det är som att ha en papegoja på axeln och man kan inte annat än fnittra lite tyst för sig själv. Fikade självklart massor av gofika och när klockan närmade sig för mycket så lämnade de mig här hemma och jag hade sådan tur att min man kom hem och vi tog med oss hundarna på en kvällspromenad. Gick nere på strandpromenaden och njöt av det vackra ljuset och det stilla vattnet. Rofyllt och otroligt skönt att insupa lite frisk kvällsluft.

Nu har vi ätit soppa och sedan fyllt på med lite pannkakor så att vi kommer somna mätta och nöjda är det ingen tvekan om. En härlig torsdag och i morgon när jag vaknar...ja då är det fredag!!!! Tjihoooo!!!

Sov gott och dröm sött!!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar