lördag 8 september 2012

Att inte hänga läpp.

Mannen begav sig till skogs för hederligt kroppsarbete och jag ligger på soffan och mår mittemellan. Frustrerad till tusen då jag inte blir frisk. Envisa dagisbaskillusker har bitit sig fast efter mitt pusskalas med Hampus och de håller nu ett järngrepp utan minsta antydan till att ge upp. Surt. Men ingen idé att hänga läpp. Jag får göra så gott jag kan och det innebär lunch, promenad varvat med hostattacker samt ett samtal till en god vän i hopp om att vi ska hitta på något som fungerar i mitt tillstånd. Något lugnt. Som att ligga på soffan och prata om livets glädjeämnen och bekymmer med ögonen vilande på någon film som ger goda skratt. 

här hittade jag tokan i går, väl placerad i mina underkläder, 
efter att hon plockat ut ett gäng strumpor som hon ansåg låg i vägen...
tur för henne att hon är söt när det ligger strumpor överallt i hela lägenheten...

Det här blir en bra dag trots allt. 
Jag känner det på mig.
♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar