måndag 20 augusti 2012

Snurrigt värre...

Det är mycket som snurrar i mitt lilla huvud och jag känner mig nyfiken på framtiden. Vad ska den bjuda på? Nytt jobb? Hus. Renoveringar, bygge. Förhandsbeskedet på bygglovet klart. Vill vidare. Hårt jobb och kärlek stundar. Massor av kärlek. Skratt och tårar. Förändringarnas tid viner förbi utanför för fönstret och jag känner mig hoppfull. Det kommer att bli bra det här. Övertygad om det. 

Kollar på köksutrustning och det kommer att bli så fint. Vi ska bara komma överens, jag och min käresta. Så lika men ändå så olika och när det kommer till inredning så är vi totalt olika. Jag gillar mixat- ett kaos som speglar mig som person. Min käresta föredrar lite lugnare, ombonat, lugnt och organiserat. Jag föredrar solkart organiserat kaos.
Kommer att bli spännande att försöka väva samman våra idéer till en enighet men så mycket som vi gått igenom så kommer vi klara av även detta. Massor av diskussioner och meningsskiljaktigheter kommer att finnas på vägen men vad gör det? Det blir väl bara lite mer intressant att leva då...vi får dela på kakan helt enkelt;

"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de fått den största biten" 
Winston Churchill


För första gången på väldigt länge känner jag mig otroligt lättad i hjärtat och som att livet går vägen. Det är inte alltid lätt  men det är inte längre fullt så tufft som det varit en längre period. Jag ser ljusare dagar trots att vi går mot höst och känner mig vid gott mod. Otroligt skönt att kunna skratta med hjärtat igen och se möjligheterna som finns. Ja, livet är inte så dumt att leva trots allt. Och framöver stundar många roliga happenings som jag längtar ihjäl mig efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar