torsdag 16 augusti 2012

Operation övertalning pågår.

Say what?
Varför hinner jag inte med?
Klockan är halv elva och hela huvudet känns som en soppa.

Tanken i går var att gå upp och vara ruskigt effektiv.
Haha.
Det gick inte som planerat och nu ligger schemat för dagen i soptunnan.
Jag får helt enkelt göra så mycket som hinns med och först ut blir en långpromenad med piff o puff.
Har en planerad rutt jag tänkt gå nu när solen strålar från klarblå himmel men jag måste först lyckas övertala min lilla tjuriga tik att det är nyttigt och skönt att röra på benen. Och att när hon kommer hem så ska hon få ligga och sola så mycket och så länge hon vill på balkongen. Bara hon inte surnar ur efter halva vägen och jag får dra henne i 5km. Det är ingen höjdare. Tro mig det har skett förut. Så just nu pågår operation "tala Grynet tillrätta". Med lite levergodisar och falukorv så kommer vi förhoppningsvis runt Limsjön som planerat.


Men det är torsdag.
Redan?
Vad hände med måndag, tisdag och onsdag?
Men det är okej, jag ser framemot kvällen då vi drar till Falun för att hänga lite på Rockstad och lyssna på Amaranthe. Jag är ju ingen hårdrocks brutta men det är helt klart bättre live och nu blir det tre dagar med hård livemusik i grannstaden. Kommer bli sjukt sköjj och det enda som saknas är Michaela som hängde där med mig förra året. Kom hem nu älskade vän!!!

 älskade Michaela och jag på Rockstad 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar