fredag 27 juli 2012

Klockargårdens bagarstuga.

På sommaren invaderas byn jag bor i turister.
De är överallt och extra många återfinns i Tällberg 
 där de bor på de mysiga hotellen 
och besöker restauranger, spa och strosar och bara njuter...
Jag åker sällan dit men återigen spontant(skönt att vara spontan)
så åkte vi dit för lite lunch en dag.

Klockargårdens bagarstuga har soppluncher 
som är välbesökta men jag valde dagen till ära att äta våfflor. 
Fint i magen och Anton som valde samma rätt som mig instämde. 
Så gott att vi bara ville ha mera!!


Miljön är fantastisk och jag förstår att det är otroligt välbesökt.
Jag skäms lite som inte tar tillvara på det som är så nära...
men jag kommer inte till skott...
Skärpning på den fronten från och med NU!!






Fina hästar fanns det att klappa
och mitt hjärta slog några extra volter
 när jag borrade in näsan i den mjuka pälsen 
och tog djupa andetag...
Att andas in hästdoft får ett lugn att sprida sig genom min kropp 
och jag glömmer allt runt omkring.
Hästar är terapi för mig, de får mig att leva.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar