onsdag 29 augusti 2012

När man umgåtts och myst...

Sambon har varit inne i dimman och jobbat. Jag har gått långpromenad med lillsis och njutit av en underbar sensommar/höst kväll. Så underbart skönt och den där känslan i benen när man har gått lite längre är oslagbar. Det dunkar under huden, kroppen är varm och mjuk. Huvudet är trött efter en lång dag och kroppen börjar gå in i offmode. Och när man motionerat sin kropp så får man unna sig något och därmed blev det kvällsfika i form av blåbärspaj och soffhäng.
Två halvdöda tösabitar i varsin ände av soffan.
Mumsandes.
 Tv apparaten  har varit på och vi har kommenterat det som hänt då och då. 
Men i bland måste man inte prata och det är de som är så skönt. 
Att man kan vara tyst. Det är inte ofta det händer.
Men det är skönt när det gör det.


Mina saker som skulle avklaras i dag är fixade sedan länge vilket är enormt skönt. Packningen ligger klar på sängen och som jag berättade innan så är det på tok för mycket med tanken på tiden som ska tillbringas borta. Men jag kan verkligen inte välja bort något så det får vara så här. Jag har ju kläder i alla fall. I morgon packas det sista så att jag med ett lugn inombords kan hoppa in i bilen och bege mig mot storstan. Och helgen kommer att bli grym. Jag bara vet det. Kan inte bli annat.

Nu hopp i säng. Efter en härlig kväll med mys, motion, gotta, slöprat och tystnad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar