torsdag 15 januari 2015

Klok bok.

Jag är hemma från arbetet. Inne på dag två nu. Så tråkigt och jag känner mig instängd. Det jag har klarat av att röra mig utanför dörren är med Grynet som hade önskemål om att kissa och bajsa. Och självklart ska fröken få göra det. I går var jag riktigt risig och var liggande hela dagen, en mage som var ur funktion, sjöblöt av svett och migränkänningar. Lite som en avgiftning. Kanske en sockeravgiftning men då det var i går som jag körde första dagen utan socker så tycker jag inte att det borde slå ut så snabbt, nej jag får bara acceptera att jag har en trasig kropp. 
Skönt dock att jag är så pass pigg i dag att jag känner att i morgon, ja i morgon ska jag gå till jobbet. 

Nu när jag har varit hemma har jag ägnat mig åt att läsa. 
En order från min bättre kloka hälft.
Boken är klok.


Och jag har mycket att ändra på i mitt tankesätt. Typ allt. Men som alltid när jag läser sådana här djupa böcker så kan jag inte ta in allt. Deckare läser jag i en rasande fart men med sådan här litteratur så sätter tankarna i gång och det går långsamt. Ruskigt långsamt. Och sedan, när några timmar passerat så kommer jag inte i håg det jag läst. Tanken har slagit mig att skriva ner sakerna på små papperslappar men om jag ska ta fasta på allt i boken så kommer jag ha fickorna fulla i papper. 
Det måste finnas något klokare sätt att "ta åt sig" kunskapen men jag vet ärligt inte hur.
Har ni några tips? 
Snälla, dela med er i så fall. 
Jag tar tacksamt emot dem.
Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar