lördag 31 januari 2015

Dag 05- Vad är kärlek? Version 2,0.

Ja. 
Jag har skrivit om detta en gång tidigare. Det kan du läsa HÄR. Jag tycker fortfarande att det är otroligt svårt att sätta ord på det men om vi säger så här då:

Ni som vet vad det är jag har lyckats klanta till, ni vet. Och ni kommer att förstå min text lite mer. För er som inte vet. Ni kommer att förstå mer den dagen jag känner mig redo att berätta. Det blir lite säger A men inte B av denna texten men ni får hålla tillgodo med vad som erbjuds så länge.

I det här fallet så är det verkligen så att jag är så tacksam för att kärleken finns i mitt liv. Det är nämligen så att den som jag lever med har blivit förd bakom ljuset och jag har inte varit ärlig. Något jag självklart skäms för och brutalt ångrar. Och nej, jag har inte varit otrogen, om det nu var någon som trodde det. Men ändock, det jag har gjort är dumt. Otroligt dumt. När jag erkände för min "man"  hur det låg till så var jag så inställd på att han skulle lämna mig. Inga konstigheter. Jag var helt övertygad och jag kände att det var inte mer än rätt åt mig. 
Är jag så korkad så får jag skylla mig själv. 

Han blev arg(med all rätt) och fruktansvärt besviken på mig. Men han sa inget om att jag skulle dra åt h*lvete, packa mina väskor, flytta...inte ett ord. Något som chockade mig så mycket att jag var tvungen att säga åt honom att göra det. Att han skulle kasta ut mig. 

Men han ville inte det.
Och jag är så glad och tacksam för att han ger mig ytterligare en chans. 
Inte för att jag förtjänar den.
Men jag är otroligt tacksam.
Han är mannen i mitt liv. Och tillsammans med August är vi en familj. En liten familj med stora drömmar och som just nu arbetar hårt för att få en ljus framtid. Något som vi kommer att klara. Jag känner det i magen. Det gror en positiv känsla där. 
Det kommer att bli bra.

Vad är kärlek?
Jag måste säga att detta om något är kärlek.
Han ser förbi mitt handlande och tänker på den personen som han först blev kär i. Att hon finns där inne. Bortom handlingarna. Han har inte gett upp hoppet om mig. 
Han vill fortfarande leva som en familj. 
Han älskar mig fortfarande trots mina fel och brister. 
Det är kärlek. 

Kärlek.
Det är sprittande, bubblande härligt, själadjupt och förlåtande.
Och har du hittat den, kom i håg att vårda den.
Varenda dag.

foto: Camilla Skottheim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar