söndag 24 november 2013

Många bollar i luften.

Söndagen är här med buller och bång. Multitaskar här hemma med att roa bebis, skriva på datorn och kolla in teven samtidigt. I bland måste man vara lite multifunktionell. Sitter och tjattrar på fb med en härlig mamma från föräldragruppen huruvida vi "får" börja plocka fram julen eller inte...hon har börjat. Och jag tänker börja. Ska ut och plocka lite ris och göra fint på bron, sen vill jag hämta ljusstakarna till fönstren. En mjukstart inför nästa helg då vi ska "pynta" lite mer som i mina mått mätt är ganska så sparsamt. Men ack så mysigt. 

Har lite mer projekt i dag. Ska baka bröd, göra klart tryfflarna som jag påbörjat, göra hemmagjord glögg, överföra och bearbeta bilder och till kvällen ska vi åka och sniffa bebis. Det är nämligen så att i grannbyn har ett par fina vänner fått en liten gosse och vi är så nyfikna på att se det lilla underverket. Och jag har en känsla av att den lille gossen kommer att kännas som en liten fågelunge i jämförelse med August. 

August, några timmar gammal.
Pytteliten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar