tisdag 18 juni 2013

När man haft en bra dag.

I dag har jag och lillisen haft en fantastisk dag med mamma/mormor.
Först och främst vaknade jag utan feber. Det tackar vi för, så underbart skönt.
Och så toppen på det hela att mamma kom hit i sällskap med Tobbe och Grynet. Delvis för att umgås med oss men även för att lämna Grynet här. Löptider på gång och vi är inte så där supersugna på att ha ett helt gäng virriga, stimmiga små energiknippen därav separeras mina godingar. Lika bäst så.
Dagen har innefattat lunch på Siljan, lite strosande på byn, en fin tur till Rättvik med glass och långbrygge promenad, glidande i bilen runt byarna för att njuta av Dalarna och slutligen hamnade vi åter i Ullvi. Hemma på vår gård.

Ja, ungefär så sammanfattar man den här tisdagen i korthet på bästa sätt. Det här med mammaledighet är inte så tokigt trots allt, friheten att göra allt detta på en tisdag, jojo lyxigt värre må jag säga. Bara att fortsätta fånga dagarna som kommer, det är ju helt enkelt det enda rätta att göra.
Mor och fina lilla Tobbe har åkt hemåt, kärleken och Grynet tar kvällspromenaden och jag har matstund med grodan. Mysigt kan jag lova. Och de ska vi fortsätta med nu. 
Att mysa så mycket vi bara kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar