torsdag 6 september 2012

Att komma till ett beslut.

Kilade in till min fina vän tillika frisör Nathalie i dag och bokade en tid för klippning. Först tänkte jag enbart färga men efter lite fundering insåg vi att det var ungefär 8 månader sedan sist, därmed blir det kapning också. Ska bli ruskigt skönt men jag är ju velig som alltid angående kulören. 

Har älskat mitt kopparorange färgade hår och burit det under en väldigt lång tid men jag är sugen på nytt. Och bekvämt. Utväxten kommer nämligen omgående med denna färg och det blir en fruktansvärt skarp kant när råtta möter orange. Inte snyggt och det är inte under särskilt lång tid som jag är "utväxtfri". Ungefär en vecka skulle jag säga och med tanke på de pengarna jag lägger ut så skulle jag gärna klara mig längre än så men när det vildvuxna ogräset lever sitt egna liv 
så det är bara att gilla läget.


Och lösa problemet. Så det ska vi göra nu. 
Känns bra i magen men självklart nervös som attan. Det blir jag alltid när det ska förändras i huvudet. Men jag litar på Nathalie och det kommer att bli riktigt bra. Vi ska gå mot lite mörkare brun ton på håret men ändå behålla det röda...

lite som bilden ovan jag fann på google.

Rödbrunt.
Mustigt och höstigt. 

4 kommentarer:

  1. ett tips om du vill "slippa" utväxtkanten...gör slingor...det gör jag...många slingor...då syns inte utväxten lika skarpt...å man kan gå ganska så länge utan å behöva gå till frissan...jag är rätt så mörk men har ju ljusa slingor...
    Ha D bäst / Kram =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar så att jag kunde ha slingor men mitt Ronja Rövardotter hår blir trassligare än trassligast och jag måste ha såna grova mängder balsam/inpackning och spraybalsam så att jag blir ruinerad. Men det skulle vara så himmelens snyggt... Dessvärre får jag avundas Er snyggingar med slingor och hålla mig till mer "helfärgat" hår i stället=)

      Radera
  2. aha visste inte att det var skillnad på slingor å färgning...vad är det som gör att det blir trassligare med slingor än med färgning? så tråkigt att du inte kan ha det =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slingor och färgning är inte så jättestor skillnad men när jag skriver färgning är det för att vi färgar botten och sen tonar vi enbart längderna för att skona håret så mycket som möjligt. När man har det här burret med hår för flera personer så är det bra och köra så snällt som möjligt. Gjorde lite slingor för någon månad sedan som vi sedan lade en toning på just för att få skiftningar och det är ett galet trassel efter det...så fort jag tvättar håret blir det en enda tova av just det slingade partiet så jag får avundas Er snyggingar med slingor i framtiden=)

      Radera